Necessitam participar!

0





Som en Biel Miralles, alumne de 1r G. En aquest article m'agradaria contar la meva experiència a la trobada organitzada pel Consell Escolar de les Illes Balears (CEIB) que es va celebrar el passat divendres 3 de febrer a l’Auditori de Porreres.

En aquesta trobada hi varen participar alumnes de diferents cursos de l’IES Llucmajor i d’altres instituts de Mallorca. A les 8:00 un bus ens va passar a cercar per dur-nos cap a Porreres. A les 9 començava l'acte, però com que el nostre bus va arribar amb un poc de retard, es va posposar a les 9 i mitja. Quan vàrem arribar ens varen repartir una acreditació, un bolígraf i un llibre amb informació del que havíem anat a fer.



La trobada va començar amb l'explicació de què es volia aconseguir amb aquesta trobada. El CEIB vol fomentar la participació dels alumnes a classe, que quan trobem alguna cosa per millorar de l’institut, ho comuniquem i també que els alumnes ajudin a crear un millor espai per a tots. Les diverses persones que ens varen dirigir unes paraules ens anaven dient diferents formes de participar: junta de delegats, consell escolar, mesa d’alumnes,etc.
Per tenir totes aquestes facilitats hi ha d’haver un alumnat amb ganes d'ajudar la gent i amb ganes de participar.



Després de les xerrades i de berenar, vàrem fer diversos grups on vàrem treure diferents conclusions. Els grups estaven enfocats cada un en un tipus d'ajuda cap als alumnes.




Les conclusions d’aquesta jornada per part dels alumnes que hi vàrem participar són:

-L’alumnat té la percepció que la seva opinió no és valorada ni es té en compte.
-Les institucions no mostren un interès prioritari per la participació estudiantil.
-El resultats de l'estudi mostren una baixa participació de l’alumnat als consells escolars.
-Les dades demostren la quasi inexistència d’associacions d’estudiants, i les existents són pocs actives.
-La legislació, encara que regula la participació, no la incentiva.
-El pes dels continguts acadèmics deixa poc temps per preparar l’alumnat per a la cooperació i la participació.
-Als documents de centre, moltes vegades no trobam punts dedicats a la participació no bé no es duen a terme.


-La falta de comunicació i d’informació incideix en la participació.
-La responsabilitat per fomentar la participació moltes vegades recau sobre el tutor. I les hores de tutoria no es dediquen a debatre els temes que preocupen a l’alumnat.
-Generalment, es percep una desconnexió dels alumnes cap al centre com a institució educativa de la qual formen part.


-Els representants de l’alumnat al Consell Escolar de centre no reben suficient informació sobre el temes a tractar i no tenen temps de fer propostes.
-Hi ha pocs mecanismes de coordinació entre representants de l’alumnat.




Biel Miralles Pujol (1r ESO G)














Potser t'agraden aquestes entrades

No hi ha comentaris