Els alumnes de 3r ESO a la segona situació d'aprenentatge de l'assignatura de Matemàtiques d'aquest curs hem treballat d'una manera ben diferent els problemes aritmètics. I com ho hem fet? "ANANT A MATANCES"
No us imaginau la quantitat de problemes que ens sorgeixen a l'hora de fer la sobrassada i els botifarrons, com ara:
- Calcular quina quantitat carn i de greix s'hi posa, quin percentatge del total del porc això suposa.
- Quin pes de cada espècie hi hem de posar, partint de la recepta que dóna el pes/kg?
- Què ens costarà la compra de tot allò necessari sabent el preu/kg o el preu/100g ? I si el preu que ens donen és sense IVA i li hem d'afegir l'IVA? I si ens fan un descompte?
I moltes més preguntes que per ser contestades hem hagut d'aplicar els nostres coneixements aritmètics, o bé els hem hagut d'aquirir.
Però abans de posar-nos a la feina, ens hem hagut de documentar sobre tot el procés de les matances i de l'elaboració de la sobrassada, botifarrons i altres embotits típics mallorquins. Així què, en grups de 3 o 4 alumnes han cercat informació i després han fet una exposició oral davant els seus companys.
Cada grup ha treballat un tema diferent, i han estat aquests:
- Gastronomia a les matances. Han triat un plat i han dit les quantitats de cada ingredient que són necessàries per a 20 persones.
- Embotits de les matances mallorquines.
- Procés d’alimentació del porc.
- Eines emprades en unes matances tradicionals.
- Elaboració d’una recepta que dugui sobrassada per a 4 persones.
- Tasques de les matances. Són discriminatòries per sexes?
A les imatges teniu una mostra de com alumnes de 3rC han presentat davant la resta de la classe els seus treballs.
Hem de dir que tots els grups de 3r d'ESO han fet bona feina. Enhorabona joves!
Magdalena Martorell (professora del departament de Matemàtiques)