Diré la PAU

0

 


Diré la pau per dir que alguna cosa

madura en mi i a poc a poc m'emplena

d´una claror que abans no coneixia.

Diré la pau com un esclat de fulles,

com un vent fresc a ple estiu, com una ombra,

com un gran mar, com una casa oberta

que acull tothom i que tothom deleja.

Diré la pau per dir els arbres que s'alcen

davant mateix de la meva finestra,

la neu al lluny, i un cel sense cap núvol;

diré la pau per dir tot el que sento.

Quin fosc embruix, quina subtil presència,

la plenitud s'expressa en cada cosa

si dic la pau i el mot se'm representa

com un desig vivíssim de silenci,

com un espai en què tot jo ressono

de mi mateix i de l´amor als altres.


Ara desfaig la trena de la tarda

tan lentament que tot se'm torna somnis,

minva la llum, la fosca m´enlluerna,

i tot és vast, i dens, i necessari.

De tot arreu la vida em sol·licita

i em faig camí, i espera, i esperança,

dient la pau com qui no vol, volent-la;

a tot arreu l'or del crepuscle posa

senyals de foc i fites de misteri.

No vull res més que aquest estar en les coses

tan vehement, aquest atzar de créixer

de fora a dins, incorporant la tarda

que veig morir darrera les muntanyes.

Diré la pau per dir tot el que en manca,

tot el que fuig i tot el que m'encisa,

el temps caduc, l'espai i les paraules,

diré la pau per dir-me i per sentir-me;

diré la pau també per tots vosaltres,

i junts potser, si l'estimen amb força,

si en fem l'escut contra neguits i enveges

i un clar recer des d'on tot recomenci,

veurem com creix i esdevé el gest solemne

que confereix al gest valor de símbol.


Diré la pau des de la meva altura

d´home senzill, amb dubtes i mancances;

diré la pau per dir-vos a vosaltres;

diré la pau per dir com us estimo.


Poema de Miquel Martí i Pol, recitat per alumnes d'FPB de Perruqueria a la concentració en rebuig de la guerra.


Potser t'agraden aquestes entrades

No hi ha comentaris