Entrevista a Cristina Frías López, campiona de taekwondo

0

 



Avui coneixerem na Cristina Frías López, una alumna del Grau Superior de Tècnic Administratiu i Finances, que és una estrella del taekwondo.

Hola Cristina, per què no et presentes?

Tenc 19 anys, practic taekwondo des dels 4 anys i fa 15 anys que som a les competicions. Actualment som al club Hwarang, encara que durant els anys com a esportista he passat per clubs diferents. Un dels més destacats seia el Club Elite.


Per a conèixer-te un poc més, com et descriuries?


Em consider una persona treballadora, competitiva, constant i molt inquieta.


A qui deus la tria d’aquest esport?

La dec a mon pare. Des que vaig començar he compartit amb ell aquest esport i sempre ha estat el meu suport més important.


Quina és la següent competició que tens per endavant?

Actualment he deixat un poc de banda la competició per a centrar-me més en treure’m el títol d’àrbitre nacional i el tercer dan, però tenc pensat seguir competint l’any que ve.


D’on treus la motivació per a millorar dia a dia?

De tot el suport que reb de la meva família, els meus companys, el meu entrenador i, sobretot, de veure que tota feina feta té la seva recompensa.


Quantes hores a la setmana dediques al taekwondo? Pots fer-ho compatible amb els estudis?

No puc entrenar tant com m’agradaria, ja que també he de dedicar temps als estudis, però intent sempre compaginar-ho de la millor manera. Entrén una hora i mitja tres dies a la setmana al club i mitja i el cap de setmana intent entrenar pel meu compte per no mantenir-me en forma.


Abans d’anar a la sessió d’entrenament, escoltes qualque cançó que t’ajudi a motivar-te?

No tenc cap cançó en especial, però sí que m’agrada escoltar música per a desconnectar.


Tens qualque mania abans de les competicions?

No sé si es pot considerar una mania, però sempre he de dur els cabells de la mateixa manera. Sempre vaig amb un monyo i la mateixa cinta de cabells.


Creus que ets supersticiosa a l’hora de competir?

M’agrada sempre competir amb el peto vermell, perquè sempre he pensat que el blau em dona mala sort.


Quins són els teus triomfs més importants?

Plata a l’Open Internacional d’Espanya (2014)
Bronze al Campionat d’Espanya (2014)
Bronze al Campionat d’Espanya cadet (2015)
Bronze a l’Open d’Espanya junior (2016)
Bronze al Campionat d’Espanya (2016)
Bronze a l’Open d’Espanya junior (2017)
Or al Campionat de Balears cadet (2015)
Or al Campionat de Balears junior (2016)
Or al Campionat de Balears junior (2017)
Or al Campionat de Balears junior (2018)



Què t’agradaria aconseguir en el futur?

Tenc diverses medalles de campionats d’Espanya i de l’Open Internacional d’Espanya, però cap és d’or. El meu objectiu és poder guanyar la medalla d’or i arribar a competir a un campionat d’Europa.


Tens cap referent del teu esport?

Des que vaig començar sempre he tengut dos referents. Una, en la modalitat de combat, que és Brigitte Yagüe, que va ser la meva entrenadora durant sis anys i a qui consider un exemple a seguir. I en la modalitat de tècnica a Pedro Campillo, que és el meu entrenador actual i un gran competidor.




Entrevista feta per Alba López (Grau Superior de Tècnic Administratiu i Finances)




Potser t'agraden aquestes entrades

No hi ha comentaris