Entrevista a Neus Viver, gimnasta

0






Aquí teniu una entrevista a una alumna, que es dedica des de fa molt de temps a la gimnàstica esportiva. És la seva passió.


Et pots presentar?

Sóc na Neus Viver i Trobat, alumna de 1r d'ESO D.


Quin tipus de gimnàstica hi ha i quina practiques tu?

Hi ha dos tipus de gimnàstica (que jo conegui): gimnàstica artística i gimnàstica rítmica. Jo pràctic l’artística.


Quan vares començar a practicar gimnàstica? Quant de temps fa?

Jo vaig començar a fer gimnàstica als 6 anys. És a dir, fa uns 6 anys.





Per què et vares decidir per aquesta disciplina?

Perquè jo estava cercant un esport que m’agradés, ja havia fet natació i taekwondo, i després de provar gimnàstica rítmica i gimnàstica artística, em va agradar més la gimnàstica artística.


Quina és la vestimenta de les competicions?

La vestimenta de les competicions és: la malla de competició, el xandall del club, uns shorts de color negre i se sol dur un elàstic als cabells a conjunt amb la malla.


I la dels entrenaments?

La vestimenta dels entrenaments és: una malla, uns shorts i cabells recollits.


Quin risc té aquesta pràctica esportiva? T’has lesionat fent gimnàstica?

Aquesta pràctica esportiva és de risc i per això has d’estar molt concentrat quan fas els exercicis. Jo m’he lesionat fent gimnàstica moltes vegades amb petites lesions, de les quals m’he recuperat fàcilment (canell obert, tensió a l'espatlla…). Però la lesió més greu va ser quan em vaig rompre el braç (tenia uns 8-9 anys).





Com és la rehabilitació?

La rehabilitació per jo va ser un poc dura, perquè jo feia rehabilitació a Son Espases i també al gimnàs. Era molt dur perquè jo veia totes les meves amigues que feien gimnàstica i jo només podia fer, com a molt, un pi o una lateral. Diria que va ser pitjor el que no podia fer que no la rehabilitació. Però jo tenia clar que volia fer gimnàstica i m’era igual.


Què nomen els teus entrenadors?

La meva entrenadora actual nom Loli Rodríguez.


En quins gimnasos has entrenat?

He entrenat al gimnàs del club “Gym Art”, a “Príncipes”, al gimnàs d’OMNIA i a un gimnàs de Mataró.


I fins aquí aquesta entrevista. Esperam que conegueu un poc més d’aquesta disciplina i de la nostra companya Neus.


Entrevista feta per Maria Morell Mas (1r ESO D)




Potser t'agraden aquestes entrades

No hi ha comentaris